Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

GELENEK YıNE BOZULMADI

Bu haberin fotoğrafı yok

Bizde ilçemizde elde ettiği başarılar ile Sosyal-kültürel-sportif alanlardaki çalışmalarıyla ve akademik başarısıyla örnek alınacak durumda olan ılçemiz Muzaffer Atasay Anadolu Lisesinin başarısının sırrını paylaşmak amacıyla okul müdürü Ayhan UZTOSUN’ la görüştük.

Bu görüşmeyi siz Uzunköprü Gazetesi ile sizlerle paylaşıyoruz:

O.Y:Sayın Hocam, Okulun kuruluşu ve genel yapısı ile ilgili bilgi verir misiniz?

-Ayhan UZTOSUN, Okulumuz 1992/1993 öğretim yılında açıldı. Uzunköprü’nün sayılan, sevilen, çalışkan, başarılı ticaret adamlarından Merhum Muzaffer Atasay’ ın maddi desteklerinden dolayı Muzaffer Atasay Anadolu Lisesi adını aldı. Okulumuz ilçemizin çöpköy Yolu üzerinde 7750 m2 bahçe genişliğine 2250 m2 lik alana yapılmış 24 derslikli, kapalı spor salonu, fizik-kimya-biyoloji ve bilgisayar labarotuvarları, 90 kişilik konferans salonu olan mevcut binamıza 2000 yılında geçmiştik. Müdür, Müdür Başyardımcısı, 2 Müdür Yardımcısı, 48 öğretmeniyle eğitim öğretim yapan okulumuzdan 2011-2012 öğretim yılı itibariyle 14. Mezunlarımızı verdik.

O.Y: Sayın Hocam -2012 LYS Sonuçları açıklandı. Okulun durumuyla ilgili değerlendirme yapar mısınız?

-Ayhan UZTOSUN, ilk mezunlarımızı 1999 yılında verdik. şu ana Kadar 1627 öğrenci okulumuzdan mezun oldu. Bu öğrencilerimizin %89,81’i kendi istek, yetenek ve tercihlerine göre üniversiteye yerleşmiş ve çoğu öğrencimiz yetiştikleri alanlarda çalışarak ülkemize katkı sağlamaktadırlar. 2012 LYS sonuçları açıklandı. Dört öğrencimiz aldıkları puanlarla ülke düzeyinde ilk 1000’e girdiler. 2011 yerleştirme sonuçlarına göre %78,36 ile kendi türümüzdeki okullar arasında Edirne 1. Olmuştuk. 2012 yılında mezun ettiğimiz 14. Mezunlarımız için dört yıl önce koyduğumuz hedefe puan bazında ulaştık. öğrencilerimiz bu günlerde tercihlerini yapıyorlar. Yerleştirme sonuçlarında da umudumuz koyduğumuz hedefe ulaşma yönünde .

O.Y. -Başarılı sonuca ulaşma sürecinde yaptığınız çalışmalarla ilgili bilgi verir misiniz?

-Ayhan UZTOSUN, Biz yıllardır il düzeyinde merkezi sistem sınavı sonucuna göre öğrenci alan okullar arasında ıpsala Anadolu Lisesi ve Keşan Yusuf çapraz Lisesinden sonra en düşük puanla öğrenci alan okuluz. Bu gerçeği değerlendirerek bizden yüksek puanla öğrenci alan, kendi türümüzdeki okullara yetişmek ve hatta üniversite sınavlarında ve üniversiteye yerleşme yüzdelerinde –deyim yerindeyse-rakiplerimizi geçmek hedefini belirledik. Bu hedefe birkaç yıl önce ulaştık, hatta az önce belirttiğim gibi 2011 Yerleştirme Yüzdesinde Edirne 1. Olduk. Bu yılda aynı başarıyı bekliyoruz. Bu sonuca ulaşmak için öncelikle işe olumlu, etkili bir okul kültürü oluşturarak başladık. Akademik başarıya ulaşmak için sosyal, kültürel ve sportif alanların da etkilerini gözardı etmedik.

Klasik yönetim anlayışı terkedilerek olumlu okul kültürünün oluşturulması sonucu yönetimiyle, öğretmeniyle bir “takım” ortaya çıktı. Bu takımın varlığını ve eğitim öğretim adına hedeflerini diğer iç ve dış paydaşlara da sezdirerek sorumluluk üstlenmeleri sağlandı. Süreç içerisinde görev ve sorumluluk hatırlatmalarda ortadan kalktı.

Sonuçta, müdüründen, müdür yardımcılarından, öğretmenlerinden, velilerden, öğrencilerinden dış paydaşlarına kadar herkesin görev ve sorumluluk bilinciyle hareket etmeleri bilincine ulaşıldı.

Herkesin, işini en iyi şekilde yapması alışkanlığı kazandırıldı. Okul bahçesi ve binasının tüm birimleri çekici hale getirildi.

O.Y. Olumlu bir okul kültürü yaratmak başarı için yeterli mi?

-Ayhan UZTOSUN: olumlu, etkili bir okul kültürü yaratmak, kaliteli eğitime ulaşma sürecinin temelini oluşturur. Bu durumu yaratmak uzun uğraşlar gerektirir. Yıllar önce, hemen hemen on-onbeş yıl önce bu temel atıldı. Yönetici ve öğretmenlerden değişiklikler olsa da sağlam bir şekilde atılan bu temel ve ödün vermeden hedefe doğru yapılan çalışmalarda sorumluluk üstlenen kişiler değişse de başarıya bir şekilde ulaşılmaktadır.

Akademik başarıya ulaşabilmek için yapılanlara değinmek isterim.

öncelikle, yıllar önce öğretmen sınıfları oluşturuldu. Sınıflar, öğretmenin branşına göre aile birliğimizin desteği ile –teknolojik araç gereçler dahil- donatıldı. Okullarımızda bilgisayar, tepegöz, projeksiyon makinasının yaygınlaşmadığı dönemlerde biz bunu başardık. öğretimde görsel-işitsel araç ve gereçlerden çok destek aldık. Onbeş yıl kadar önce optik okuyucu edinerek tarama ve yaprak test çalışmaları ve deneme sınavları gerçekleştirdik. Bu çalışmalardan analizler sonucu elde ettiğimiz veriler çalışmalarımızı yönlendirdi. öğretmen ders dağıtımında çapraz yöntemi inatla uyguladık. örneğin 9. Sınıfların Matematik dersini sadece bir öğretmene vermedik. Beş tane 9. Sınıfın herhangi bir dersini mevcut öğretmen sayısına göre dağıttık. Tüm yazılı sınavlarında ortak yapma kararımız ve bu kararın ısrarla uygulanması öğretmenler arasındaki iletişimi de arttırdı. Bu durum öğretime olumlu bir şekilde yansıdı. Yönetim ve öğretmenlerin başarı için, kalıcı bir kaliteye ulaşmak için gösterdikleri çabayı hisseden başta öğrenciler ve diğer paydaşlarda görev ve sorumluluk bilinciyle hareket etmeleri gerektiğini sezdiler.Ve il düzeyinde kendi türümüzdeki okullara göre daha düşük puanla öğrenci almamıza rağmen öğrencilerimizin dört yıl süresince okulda aldıkları eğitim ve öğretimle üniversiteye öğrenci gönderme yüzdesinde en başarılı okul sonucuna ulaştık.Bakanlığımız Fatih Projesi çerçevesinde okulumuzda 34 birime takılacak olan “ETKıLEşıMLı TAHTA”ların da gereği gibi kullanılarak başarımızı pekiştireceğine inanıyorum.2012 LYS sonuçlarına göre dört öğrencimizin ülke genelinde ilk 1000’e girdiğini söylemiştim.Belirttiğim eğitim öğretim adına yapılanlar kalitemizi ve akademik başarımızı kalıcı kıldı. çünkü 2007’ de dört, 2008’ de beş, 2009’ da üç, 2010’ da iki, 2011’ de üç öğrencimizde ülke genelinde ilk bine girmişlerdi.

-Ayhan UZTOSUN (devamla) bunun yanında TKY Kurum dalında 2008’ de il ikincisi, 2009’da il birincisi olduk.2008 ve 2012 “Temiz Okul” kriterlerine uyduğumuz için Beyaz Bayrak ile ödüllendirildik.2012 yılında “Beslenme Dostu Okul” sertifikasıyla ödüllendirildik.Geçtiğimiz Haziran ayında finalini gerçekleştirdiğimiz Bulgaristan Yeşil Burgaz Vakfı ile yürüttüğümüz IPA Sınır ötesi Programı çerçevesinde “Gençlik Köprüleri” projesini başarıyla sonlandırarak, işin uzmanlarının takdirini topladık.

O.Y.Zaman ayırdınız, çok teşekkür ederiz, başarılı çalışmalarınızın devamını dileriz.

-Ayhan UZTOSUN, Ben de bu fırsatı yarattığınız için teşekkür ederim.

Bütün mücadelemiz geleceğimiz olan gençlerin iyi yetişmesi. Belirttiğim gibi eğitim-öğretim adına yapılan bütün bu başarılı çalışmaların başında “takım” olmayı başarmak yatıyor. yıllardır bu takımın içerisinde yer almış bütün öğretmen arkadaşlarıma, sürekli yanımızda olup desteklerini esirgemeyen okul aile birliğimize ve tüm iç ve dış paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.