Uzunköprü siyasi gündemini günlerdir meşgul eden belediye başkanı Ediz Martin tarafından iş akitlerine son verilen 14 işçiye dair ilk resmi açıklama 7 Ocak tarihli belediye meclis toplantısında yapıldı. Uzunköprü Belediye Başkanı Ediz Martin konuya dair yapmış olduğu bilgilendirmede, gerekçelerini detayları ile kamuoyuyla paylaştı. Emeklilik ve farklı nedenlerle 2024 yılında toplam 50 personelin belediye ile olan iş akidlerinin sonlandığını belirten Başkan Ediz Martin, alınan karara yönelik gerekçesini ise belediyenin mali taplosu üzerinden yorumladı.
2024 yılında bütçe açığının 104 Milyon TL olarak hesaplara yansını belirten Başkan Martin sözlerini şöyle sürdürdü;
“2024 yılı bütçe gelirimiz kesin olmakla birlikte 339.000.000,00 TL, giderimiz 443.000.000,00 TL seviyesinde gerçekleşmiştir. Bu durum, bütçemizde -104.000.000,00 TL açık oluşturmuştur. Belediyemiz, mevcut mali yükümlülükler ve ekonomik gerçekler doğrultusunda bu açığı yönetmek zorundadır.
2024 yılı itibariyle; Toplam personel giderimiz: 175.293.330,55 TL, Resmi personel gideri, gelir bütçesinin %40’ını geçmemelidir. Fakat bizim bütçemizin oranı %54,70’dir.
Ödenemeyen aylık vergi ve SGK toplamı: 9.500.000,00 TL
(9.500.000,00 TL x 12 Ay = 114.000.000,00 TL’ye ulaşacak maliyet, belediyemizin bütçesini aşacak ve borç sürdürülemez hale gelecektir.
SGK borcu: 147.119.592,00 TL
Vergi borcu: 71.350.855,00 TL
Toplam borç: 218.470.447,00 TL
Bu borçlardan 42.191.727,00 TL vergi borcu ödenmiş olup ödemeler devam etmektedir, kalan borç 176.278.720,00 TL seviyesindedir. Vergi borçlarından dolayı İller Bankasından gelen tutara %40’lık kesinti uygulanmaktadır. Bu sebepten dolayı personel maaşlarımız bir süredir eksik yatmaktadır.2024 yılında; 31 personelimiz emekliye ayrılmış, Performans değerlendirme sonucunda 14 personelimiz ile çalışmamız sonlanmış, 5 personelimiz ile çeşitli nedenlerle yollarımız ayrılmıştır. Konu olan personelin hukuki olarak hakları teslim edilerek hiç bir hak kaybına sebep olmaksızın iş akitleri sonlandırılmıştır. Belediyemizin sürdürülebilir bir yapıya kavuşması ve kamu hizmetlerini aksatmadan devam ettirebilmesi adına bu kararlar alınmıştır. Alınan tedbirler, belediyemizin gelecekteki mali yapısını sağlamlaştırmaya yöneliktir.
Değerli Uzunköprülüler, Uzunköprü’de yaşayan 40 BİN kişinin sorumluluğunun omuzlarımızda olduğunun bilincindeyiz. Sizlere en iyi hizmeti sunmak ve geleceğimizi güvence altına almak için zor ama gerekli kararlar almak durumunda kaldık. Biliyoruz ki bu süreçte aldığımız tedbirler hepimizi etkiliyor. Ancak bu adımlar, şehrimizin yarınlarını korumak ve daha güçlü bir Uzunköprü inşa etmek için atılmaktadır” ifadeleri yer aldı.