İZİN EVRAKINI MEMUR BİZZAT AMİRİNE, İMZALATMALI MI?

Soru: Yıllık izin almak isteyen bir memur izin kâğıdını izin alacağı amirine bizzat kendisinin imzalatması gerekir mi? Amiri bu konuda ısrar edebilir mi? Cevap: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun İzin başlıklı 23 üncü maddesinde “Devlet memurları, bu kanunda gösterilen süre ve şartlarla izin hakkına sahiptirler.”denilmektedir. 657 sayılı Kanunun genel haklar kapsamında sayılan müracaat, şikâyet ve […]
Yazarlar - 07 Mayıs 2013 09:53

Soru:

Yıllık izin almak isteyen bir memur izin kâğıdını izin alacağı amirine bizzat kendisinin imzalatması gerekir mi?

Amiri bu konuda ısrar edebilir mi?
Cevap:

657 sayılı Devlet Memurları Kanunun İzin başlıklı 23 üncü maddesinde “Devlet memurları, bu kanunda gösterilen süre ve şartlarla izin hakkına sahiptirler.”denilmektedir.
657 sayılı Kanunun genel haklar kapsamında sayılan müracaat, şikâyet ve dava hakkı 21 inci madde de “Devlet memurları kurumlarıyla ilgili resmi ve şahsi işlerinden dolayı müracaat; amirleri veya kurumları tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikâyet ve dava açma hakkına sahiptirler.
Müracaat ve şikâyetler söz veya yazı ile en yakın amirden başlayarak silsile yolu ile şikâyet edilen amirler atlanarak yapılır.
Müracaat ve şikâyetler incelenerek en kısa zamanda ilgiliye bildirilir. Müracaat ve şikâyetlerle ilgili esas ve usuller Başbakanlıkça hazırlanacak bir yönetmelikle düzenlenir.”
şeklinde düzenlenmiştir.

Anılan Maddenin son fıkrası hükmü uyarınca Devlet Memurlarının Müracaat ve Şikâyetleri Hakkında Yönetmelik 28.11.1982 tarihli ve 8/5743 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulmuş olup,12.01.1983 tarihli ve 17926 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
Devlet Memurlarının Müracaat ve Şikâyetleri Hakkında Yönetmeliğin 11 inci maddesinde Devlet memurları kurumları ile ilgili resmi ve şahsi işlerinden dolayı müracaat hakkına sahip oldukları belirtildikten sonra karar mercii başlıklı 12 inci maddesinde “Müracaatlar hakkında karar verme yetkisi, kurumların çalışma usul ve esaslarını belirleyen Kanun, Tüzük ve Yönetmelikler ile müracaat konusunu çözümlemeye yetkili kılınan mercilere aittir.
Müracaatı kabul eden ancak sorunu çözümleme yetkisi bulunmayan amirler bunları silsile yolu ile birinci fıkrada belirtilen mercilere 3 gün içinde intikal ettirilir.
Toplu müracaat yasağı, şekil, yapılacak işlemler, süre, itiraz, müracaat edenin sorumluluğu konularında uygulanacak hükümler.”
denilmektedir.
Kamu kurum ve kuruluşları izinleri imzalayacak amirleri kurumsal mevzuatları ile belirlemeleri mümkün bulunmaktadır. Bu tür düzenlemelerde izin evrakının bizzat izin talep eden memur tarafından imzaya sunulması gibi bir düzenleme olmayacağı düşünülmektedir.
Devlet memuru genel ve kurumsal mevzuat hükümlerine uymak suretiyle izin talebini amire iletebilir.
Yukarıda yer verilen hükümler ve açıklamalar çerçevesinde;
1-İzinlerini imzalama yetkisi kanun ve genelgeler ile düzenlenmemiştir.
2-İzinleri imzalamaya yetkili olanlar kurumsal mevzuat ile düzenlenmektedir.
3-Kurumsal ikincil mevzuatın kanunlara aykırı olmaması gereklidir.
4-İzinleri kurumsal mevzuatta kimin imzalayacağı belirtildi ise o kadro unvanında görevli kişilerce imzalanması gerekir.
5-Evrakı imzaya sunacak olan personel düzenlemesi ise farklıdır.

İzin belgesi de resmi evrak olup, genel olarak evrakları imzaya kim sunuyorsa izin evrakının da o kişi tarafından sunulması gerekir.
6- Kurumsal mevzuatta belirlenmemiş ise izin evrakının imzaya izin talep eden kişi tarafından sunulması şeklinde bir talebin doğru olmadığı değerlendirilmektedir.

          Detaylı bilgi için lütfen http://sorucevap.memurlar.net/soru/2174/ inceleyiniz.

BENZER HABERLER