663 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamesi ile kurulan Türkiye Kamu Hastaneleri Başkanlığına bağlı Edirne Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinin TOKİ Konutları mevkiindeki yeni hizmet binasının 7 Mayıs 2013 Salı günü saat 12 deki açılış törenine, davetlerine icap ederek katıldım.
Edirne Valimiz başta olmak üzere, bürokrasinin önemli isimlerinin de katıldığı açılışta Edirne Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Op. Dr.İlhan AÇIKGÖZ’ün yaptığı konuşma, dikkatle ve beğeniyle izlendi.
Yeni binasında başarılı çalışmalara devam etmesi dileğiyle, yeni binanın tüm sağlık camiasına ve Genel Sekreterlik çalışanlarına hayırlı ve uğurlu olmasını temenni eder, sağlık ve başarı dilerim.
SAĞLIK ÇALIŞANI
HALEN
SIRADA BEKLİYOR
Tüm Sağlık-Sen Genel Başkanı Okay Erözgün, 2010 yılında yayınlanan 2010/73 genelgeye göre “Sağlık personelinin muayene sırasına girmesi” sorununu Sağlık Bakanlığı Kamu Hastaneleri Kurumu’na yazılı olarak ilettiklerini ve düzeltilmesi talebinde bulunduklarını hatırlatarak, “Sağlık çalışanı hala sırada bekliyor” dedi.
Tüm Sağlık-Sen Genel Başkanı Okay Erözgün, Sağlık Bakanlığına yaptığı yazılı başvuruda: “Muayene, tetkik, tahlil ve tedavilerini yaptırmak üzere sağlık kurum ve kuruluşlarımıza başvuran sağlık çalışanlarının görevlerinden kaynaklanan özel durumları dikkate alınarak sıra gözetilmeden, öncelikle ve bekletilmeksizin muayene ve tedavilerinin sağlanması için gerekli düzenlemeler yapılması sağlanmışken, Sağlık Bakanlığı tarafından 2010 yılında yayınlanan 2010/73 sayılı genelge ile sağlık çalışanlarının sıraya girmesi uygulanmaya konulmuştur.
Hasta hakları çerçevesinde yapılan bu düzenleme sağlık hizmetinin yürütülmesini engelleyici ve hastaların hak kayıplarına uğramasına yol açıcı niteliktedir. Birçok sağlık çalışanı saatlerce muayene sırasında bekleyerek çalıştığı birimde hizmetin aksamasına neden olmaktadır.
Bu nedenle sağlık çalışanını psikolojik olarak olumsuz yönde etkileyen ve hizmet üretimini aksatan bu uygulamanın yeniden düzenlenmesini talep ediyoruz.” ifadelerine yer vermişti.
Sağlık kuruluşunun hizmet verme imkânlarının yetersiz veya sınırlı olması sebebiyle sağlık hizmeti talebinin zamanında karşılanamamasının büyük bir sorun olduğunu dile getiren Erözgün, “Muayene ve tedavi olmak sağlık personelinin de insani bir hakkıdır. Eş ve çocuğu için yazdıracağı bir reçete için saatlerce sırada beklemesi halinde, sağlık hizmeti nasıl zamanında karşılanacak?
Sağlık Bakanlığı hala konuyla ilgili bir düzenleme yapmamıştır.
Sağlık çalışanları da hala sırada beklemektedir.
Sağlık çalışanlarına en kısa süre içinde muayene ve tedavi öncelik hakkı verilmelidir.” diye konuştu.